laatste dag op de boot

6 november 2019 - Maho Beach, Sint Maarten

Maandag vroeg op om vroeg te vertrekken.  De Nederlandse brug naar de Lagoon draait om half tien, het is waarschijnlijk zo’n twee uur varen, dus op tijd weg. We kunnen niet door de Franse brug waar we vlakbij liggen, want die is sinds Irma nog steeds in reparatie.
Er staat net genoeg wind om veilig weg te kunnen komen zonder motor, eenmaal tussen de andere boten uit, gaan alle zeilen bij richting het westelijke puntje van Sint Maarten, en van daaruit onder Sint Maarten door Richting het Oosten. Omdat het allemaal in de wind moeten we kruisen, en hebben geen idee of het op tijd bij de brug gaan zijn. Maar het lijkt te gaan lukken. Jacco een zuid-afrikaan, waarmee we afgesproken hadden al ligt te wachten. Nadat we een lijn hebben vast gemaakt gaan we door de brug, langs de St. maarten Yacht Club. Daarna naar de Causeway , een lange brug over de Lagoon.  En dan naar een rustig plekje in de lagoon. Daar wordt de Phoenix een een mooring gelegd en is de tijd gekomen voor ons om van boord te gaan. De Tassen waren al gepakt. Alles gaat in het bootje van Jacco , die ons terig brengt naar de Yacht Club. Van daar is het 700 meter lopen naar het hotel wat we geboekt hadden. Of eigenlijk een studio , met fornuis, koelkast en afwasmachine !  We zijn te vroeg , maar we kunnen de koffers afgeven en alvast naar het zwembad gaan en strand en wat eten. Een paar uur later is onze kamer klaar, op de zevende verdieping. Met een geweldig uitzicht op het strand en op de Lagoon

20191105_08191420191105_081905

1. Jan Halkema:
    6 november 2019
    mooi periode waar je weer een tijd op kan teren, helaas aan alles komt een eind en moet je weer VR genieten. goeie thuisreis.
  2. Peter Riddersma:
    6 november 2019
    Zeker waar Jan, het was een prachtige ervaring. Daar kunnen we zeker wel even op teren!