Klein curaçao naar Bonaire

15 oktober 2019 - Kralendijk, Nederlandse Antillen

We hebben ons al helemaal aan het Caribische ritme aangepast, we staan op als het licht wordt, rond een uur of zes. Dan is het nog redelijk koel. We nemen een ontbijtje en rond acht uur gooien we los van de mooring om te vertrekken naar Bonaire. Er staat een flinke wind, met twee reven in het grootzeil en de Genua niet helemaal uitgerold, is het bijna helemaal aan de wind naar Bonaire. In de loop van de dag hebben we één reef eruit gehaald, en bleef de Phoenix lekker gaan.  Om drie uur hebben we de motor bijgezet , om nog redelijk op tijd in Bonaire te zijn. Er waren nog moorings vrij direct voor de boulevard van Kralendijk. Prachtig helder turqoois water.

Kralendijk

Zodra het kan duiken we het water met duikbril en snorkel . het werkelijk schitterend veel vissen en koraal. Het lijkt wel of je in een aquarium zwemt. Om een uur vijf of hebben we de dinghy gepakt om naar de wal te varen. Bij karel’s hebben ze koud bier en wifi, en een terras aan het water. We hebben hier ook gegeten, overheerlijke mahi mahi, met een bananasplit als toetje. Ondertussen konden we genieten van een prachtige zonsondergang.

'S avonds op het terras

Om negen uur weer terug naar de boot, nog één rummetje en we gaan te kooi.