Op weg

15 oktober 2019 - Kralendijk, Nederlandse Antillen

Nog steeds weinig wind vandaag en zwoel. De allerlaatste klus is de huurauto terugbrengen. Paul gaat dit doen terwijl wij de allerlaatste dingen doen.

Om 11 uur gaan de trossen los, we nemen afscheid van Bertus, onze overbuurman uit Amsterdam  en gaan richting de Emma brug, dit is de drijvende brug die dmv een buitenboord motor gedraaid kan worden.

20191012_112034

Er staat weinig wind dus de motor blijft aan, het grootzeil gaat wel omhoog en later op de dag ook de Genua. Om een uur of vier komen we aan bij Klein Curaçao, een tropisch paradijs.

Klein Curaçao

Het is een onbewoond eilandje met alleen nog een oude vuurtoren. In de 17e eeuw heeft dit eiland nog wel een rol gespeeld in de slavenhandel. In de 19e eeuw is er fosfaat gewonnen, daarna woonde er niemand meer. We zijn naar het Eiland gezwommen en hebben wat rond gelopen. Een charter bedrijf heeft er een uitspanning neergezet, een flip-flop repair shop.

GOPR0219

We hebben op de boot gekookt en gegeten en van de heerlijke omgeving genoten, totdat we rond een uur of negen naar bed gingen.