Morgen vertrekken we

11 oktober 2019 - Curaçao, Nederlandse Antillen

We hebben besloten morgen (Zaterdag) te vertrekken, de eerste stop is dan klein curaçao, en de dag daarna naar bonaire.

Gisteren zijn we een groot deel van de dag bezig geweest met de buitenboordmotor, een essentieel ding wat je nodig heb in de caribbean. we hebben de motorolie vervangen en de staartolie, en een nieuwe carburateur geïnstalleerd. Hij startte direct nadat we hem achter de dinghy hadden gehangen, maar helaas kwam er geen koelwater uit. de halve dag zijn we bezig geweest de motor en de pomp uit elkaar te halen en te controleren. de pomp was in orde, waarschijnlijk zit er ergens een verstopping in het koelwater kanaal. Om twee uur zijn we gestopt, hebben wat gegeten en zijn naar een strandje in de buurt gegaan. wit strand palmbomen, blauw water, koud bier, wat wil een mens nog meer!!

20191010_160037

20191010_160055

Elke donderdagavond is er cruisers diner bij "the Pier" , hier komen een aantal cruisers die in curacao liggen elke weken samen om bij te kletsen samen te eten.

leuk om kennis te maken met mensen van allerlei pluimage !

1. Dick:
    12 oktober 2019
    ok, hoop dat jullie die koelwaterpomp nog in het gareel krijgen en dan kan het avontuur beginnen. Veel plezier en op naar het volgende strandparadijsje... maar doe wel voorzichtig !