De laatste voorbereidingen

12 oktober 2019 - Curaçao, Nederlandse Antillen

Op vrijdag nog een paar dingen gedaan, Paul is de mast in geweest om de mast-top te checken, alle lijnen liepen goed , op één na.

20191011_085404

Daarna zijn we boodschappen gaan doen voor een paar dagen, en de formaliteiten afgehandeld. Als je vertrekt moet je uitklaren bij de douane en de immigration. In twee kleine kantoortjes op twee verschillende plekken in Willemstad, zitten een paar geüniformeerde ambtenaren stempels te zetten op allerlei formulieren en onze paspoorten. De eerste keer bij de douane hadden we niet alle formulieren dus moesten we terug naar de haven. Na twaalf uur konden we dat formulier ophalen, dus zijn we eerst naar de immigratie gegaan.

20191011_111029

en daarna weer naar de haven, formulier ophalen , en weer naar de douane , maar toen hadden we niet alle paspoorten mee, dus weer terug naar de boot, paspoorten pakken en weer naar de douane.  Weer een formulier , nog meer stempels en alles was in orde om te vertrekken tenminste wat papierwerk betreft. De dynamo werkte nog niet, dat was snel opgelost maar toen bleek dat de koelwater van de dieselmotor lekte. Lilian en waren boodschappen gaan doen, toen we terugkwamen had Paul de pomp al gedemonteerd en uit elkaar gehaald, het stalen veertje van oliekeerring was weg en daardoor lekte hij. De monteur op de haven had vrijdagmiddag vrij, dus hij zou ons pas maandag kunnen helpen.  Creativiteit hielp ons op weg: op zoek geweest naar rubber ringetjes in de bouwmarkt, zou ook kunnen functioneren.

Vrijdag avond was er een BBQ georganiseerd door een van de cruisers die hier ligt. Er waren meer dan 40 man en het was bere-gezellig. veel (sterke) verhalen over wat iedereen had meegemaakt en tips over leuke ankerplekken uitgewisseld. Halverwege de Avond is Paul terug gegaan naar de Boot om de Pomp weer te installeren. Toen wij terugkwamen was hij klaar en werkte alles naar tevredenheid. Niets gaat ons meer tegen houden :) .

De wind was inmiddels behoorlijk afgenomen en om 11 uur kropen we onze klamme bedjes in.